احمدزاده: با کنعانی و پورقاز نگران طارمی نیستیم / پرسپولیس دوست ندارد به انزلی بیاید

احمدزاده: با کنعانی و پورقاز نگران طارمی نیستیم / پرسپولیس دوست ندارد به انزلی بیاید

در دو بازی اخیر سرمربی ملوان بوده اید. از نظر خودتان آیا توانسته اید تیم را متحول کنید و تغییراتی در نوع بازی و نتایج انجام دهید؟
من نمی‌توانم جواب این سوال را بدهم. آنهایی که از قبل کنار تیم بودند می‌توانند خیلی بهتر از من نظرشان را بگویند. نکته‌ای که من می‌بینم انرژی بالای بازیکنان و اشتیاق آنها برای موفقیت است، برای کار کردن و خروج ملوان از شرایط سخت. این بهترین اتفاقی است که می‌تواند برای یک مربی بیفتد. وقتی این اشتیاق بازیکنان را می‌بینم مطمئن می‌شوم که قادریم خیلی از بحران‌ها را پشت سر بگذاریم. از روزی که به ملوان آمدم، نه تنها انگیزه بازیکنان کم نشده که بیشتر هم شده. این برای من جای خوشحالی است که بتوانم راحت‌تر کار کنم و خواسته هایم را اجرا.


از نظر نتایج که ملوان را متحول شده دیده‌ایم بخصوص اینکه دو رقیب شما استقلال خوزستان و سپاهان بودند.
بازی اول در خانه خودمان بود. انتظار داشتم که نیمه دوم بتوانیم بهتر کار کنیم و سه امتیاز را به دست بیاوریم چون باید از امتیاز میزبانی استفاده می‌کردیم. طبیعتا سه امتیاز می‌توانست تحول بزرگی در تیم ما ایجاد کند. توان بدنی اما اجازه نداد که نیمه دوم خوب باشیم. وقتی دیدیم توان بدنی اجازه نمی‌دهد که سه امتیاز را بگیریم به همان تساوی بسنده کردیم. در تعطیلات نوروز نیز روی بدن بازیکنان کار کردیم تا این نقیصه را برطرف کنیم. در اصفهان هم گرفتن یک امتیاز از سپاهان به نظرم نتیجه‌ای متوسط رو به بالا است ولی باز تاکید می‌کنم که می‌توانیم از این بهتر هم بازی کنیم و نتیجه بگیریم.


در مصاحبه‌ای گفته بودید که پرسپولیس مثل دهه 60 بازی می‌کند. برای بازی زیبای پرسپولیس چه برنامه‌ای دارید؟
ما هم مثل دهه 50 و 60 ملوان بازی می‌کنیم. این می‌تواند بهترین راهکار باشد. فقط این نیست که پرسپولیس بتواند شبیه گذشته بازی کند. ملوان باید مثل آن تیمی باشد که زمانی لرزه بر اندام حریفان می‌انداخت. بایستی طوری بازی کنیم که ملوان دهه 50 و 60 را در ذهن هواداران تداعی کنیم. شاید این بهترین روش برای مقابله با پرسپولیس باشد.


پس منتظر یک بازی جذاب باشیم؟
صد در صد. هم ملوان و هم پرسپولیس این روزها زیبا بازی می‌کنند. این می‌تواند تماشاگر را جذب کند اما مطمئنا نتیجه هم برای هر دو تیم اهمیت دارد. ما میزبان هستیم، تماشاگر داریم و باید نتیجه را به سود خودمان تمام کنیم. فکر می‌کنم این توانایی را داریم. هم تماشاگران و هم بچه‌ها میل به برد دارند. اینها فاکتورهایی است برای شکست پرسپولیس. من هم قول می‌دهم تماشاگران ملوان دست خالی ورزشگاه را ترک نکنند و با خوشحالی راهی منازل خود شوند.


این ملوان دهه 50 و 60 مگر چه بود که می‌خواهید به آن دوران برگردید؟
در این دو دهه، استقلال و پرسپولیس هر وقت مقابل ملوان بازی می‌کردند زیباترین بازی‌های لیگ برگزار می‌شد. نتیجه هم خیلی نزدیک بود و بیشتر با اختلاف یک گل به سود یکی از دو تیم. بازی در انزلی همیشه برای پرسپولیس سخت بود. این را از زبان بازیکنان این تیم در دهه 50 و 60 شنیدم که اصلا دوست نداشتند به انزلی بیایند و مقابل ملوان بازی کنند. اینقدر بازی در انزلی برایشان مشکل بود که می‌گفتند حاضرند در شهرستان‌های دیگر سه بازی انجام دهند اما با ملوان در انزلی روبه‌رو نشوند. ما می‌خواهیم همان روزها را برای هواداران رقم بزنیم. طوری که پرسپولیسی‌ها دوباره از حضور در انزلی وحشت داشته باشند.


مهدی طارمی این روزها یکی از بهترین بازیکنان لیگ برتر است. از آمادگی او و حرکات پا به توپ و البته شم گلزنی‌اش هراسی ندارید؟
هراس؟ خوشبختانه ما دفاع وسط‌هایی داریم که هر دو ملی‌پوش هستند و واقعا به بازی شان اعتقاد دارم. نباید از مهاجم توانایی چون طارمی غفلت کنیم اما معتقدم هر یک از این دو بازیکن می‌توانند طارمی را مهار کنند. هم کنعانی و هم پورقاز، شرایط‌شان به قدری ایده‌آل است که می‌توانند حتی مهاجمانی آماده مثل طارمی را از کار بیندازند. از این بابت نه ترسی داریم، نه نگران هستیم اما حواسمان را هم جمع می‌کنیم تا اشتباهی انجام نشود.


با این حساب، تنها دغدغه شما آسیب‌دیدگی پژمان نوری و حسین ماهینی است. آیا این دو بازیکن باتجربه به بازی با پرسپولیس می‌رسند؟
هنوز مشخص نیست. پژمان فیزیوتراپی می‌کند و قرار است امروز پای او را تست کنیم تا ببینیم می‌تواند بازی کند یا نه. ماهینی هم یکشنبه کنار سایر بازیکنان تمرین کرد و باید روی او جدی‌تر کار کنیم تا بتواند مقابل پرسپولیس بازی کند. خیلی امیدوارم که هر دو به بازی روز شنبه برسند و ما را در این بازی سرنوشت ساز همراهی کنند.

 

 


وبسایت فرهنگی - هنری کانون ولیعصر (عج) مسجدامام جواد (ع)

:: موضوعات مرتبط: ورزشی , فوتبال , ,
:: برچسب‌ها: ملوان , ملوان بندرانزلی , بندرانزلی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : مجید سیم جو
تاریخ : چهار شنبه 18 فروردين 1395
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: